Khamis, 20 Februari 2014

Lindungi lah orang yang anda sayang dengan pelan takaful!

Sudah semestinya setiap pasangan yang mendirikan rumah tangga mengimpikan kehidupan yang bahagia bersama pasangan pilihannya. Bagi si suami, inginkan kebahagian buat isterinya. Ingin menyediakan segala-galanya buat mereka. Begitu juga, bagi si isteri.. Ingin menjadi penghibur dan pendamping suami tercinta. Jika ditanya pada pasangan tersebut, adakah perkahwinan mereka atas dasar pilihan keluarga atau sendiri? Pastinya kebanyakkan jawapan yang akan diperolehi adalah pilihan sendiri. "Adakah puan masih mencintai suami puan?" jika soalan ini ditanya kepada si isteri. Pasti kebanyakkan mereka akan menjawab "YA" dengan penuh yakin dan mungkin juga yang berbisik. 

Semua pasangan di dunia ini inginkan mereka hidup bahagia hingga akhir hayat. Bak kata pepatah "sehidup semati". Tetapi itu belum pasti lagi berlaku, "ku sangka panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengah hari"....boleh jadi si suami pergi dahulu meninggalkan si isteri dan begitu jua sebaliknya. Ajal maut, jodoh pertemuan... semuanya urusan Allah swt bukan ketentuan kita. Cuba anda bayangkan apabila menerima panggilan telefon dari pihak hospital memberitahu bahawa pasangan anda telah mendapat serangan jantung ketika bekerja. Dia terpaksa dibedah segera dan RM 50,000.00 di perlukan untuk tujuan tersebut. Adakah anda mempunyai wang sebanyak itu?. Jika tidak. Dimana anda akan mendapatkan wang tersebut? Jual semua barang anda ada?. Bagi isteri, mungkin akan menjual semua barang kemas mereka. Jika tidak mencukupi untuk menampung kos perubatan, berkemungkinan mereka akan menjual kereta pula atau pun meminjam dari rakan-rakan dan saudara mara tedekat. 
Persoalannya:-

Apakah usaha itu mudah? jika "YA", anda boleh menarik nafas lega dan tidak perlu lagi risau akan kos perubatan. Tetapi jika jawapan anda "TIDAK", adakah anda mempunyai pilihan lain selain itu?....

Berusahalah agar pasangan anda dapat hidup bahagia walaupun setelah anda tiada... Melalui pelan takaful, anda hanya perlu menyimpan sekurang-kurangnya 10% dari pendapatan bulanan anda untuk mendapatkan perlindungan 100%  bagi pendapatan anda. Produk takaful, telah dipelbagaikan mengikut kesesuaian kehidupan anda.

heart attack

0 ulasan:

Catat Ulasan