Isnin, 7 April 2014

kenapa perlu menyimpan di Takaful

Bukan semua orang berkemampuan untuk menyimpan sebahagian wang pendapatan mereka tiap-tiap bulan secara konsisten. Tambahan pula dengan harga barangan keperluan harian yang semakin meningkat menyebabkan kos pembelanjaan harian/bulanan juga turut meningkat. Keadaan ini menjadi lebih parah apabila pendapatan bulanan yang diterima adalah terlalu kecil berbanding perbelanjaan harian/bulanan.

Itulah realiti kehidupan sekarang, orang yang bergaji kecil akan merasa terbeban dan berusaha mencari wang tambahan dengan membuat kerja sambilan. Mujurlah mereka masih sihat dan bertenaga untuk membuat kerja dan menjana pendapatan untuk keluarga. Tetapi bagaimana pula jika mereka telah meninggal dunia atau menjadi cacat? Bagaimana keadaan keluarga mereka selepas itu?

Sesungguhnya, tiada seorang pun yang ingin perkara tersebut berlaku kepada diri dan keluarga mereka. Apatah lagi memikirkan kemungkinan yang akan berlaku selepas itu. Persoalannya, apakah disebabkan perkara tersebut kita tidak suka. Maka ia tidak akan sama sekali akan berlaku kepada kita? Siapa yang dapat memberi jaminan bahawa mereka tidak akan ditimpa kesusahan dan akan hidup bahagia tanpa diuji dengan musibah?

Takaful merupakan satu instrument islam yang diwujudkan bagi membantu mereka khususnya orang islam dalam menghadapi musibah yang dihadapi. Mungkin ada yang berpendapat yang mereka telah bersedia menghadapi sebarang musibah. Tetapi tahukah kita akan keadaan musibah yang bakal kita tempuhi. Justeru itu, sebagai seorang islam kita seharusnya membuat persediaan yang sewajarnya sebelum diuji. Menyertai takaful merupakan salah satu bentuk persediaan yang boleh dilakukan.

Anda perlu menyertai takaful untuk:-

  • Melindungi Pendapatan Diri Dan Keluarga
  • Menyimpan Secara Tetap
  • Mencipta Aset Segera
  • Dana Perubatan
  • Melindungi Harta
  • Instrumen Kewangan Terbaik Dunia
  • Merealisasikan Impian








0 ulasan:

Catat Ulasan