Selasa, 8 April 2014

luahan si kecil

Ayah... saya tahu bahawa ayah sayangkan saya.Ayah telah mengorbankan segala-galanya untuk keluarga kita. Selama ini ayah telah membelanjakan semua duit gaji ayah untuk menyediakan tempat tinggal, makanan, pakaian, kenderaan dan pelajaran untuk kami semua. Ayah bekerja keras untuk menanggung kami. Saya tidak tahu bagaimana untuk membalasnya, tetapi ayah jika sesuatu berlaku kepada ayah, siapakah yang akan menjelaskan hutang rumah ini? Dimanakah kami akan tinggal nanti sekiranya ayah tiada lagi. Saya rasa saya akan berjalan kaki ke sekolah dan mungkin kami akan kesempitan  wang untuk membeli buku sekolah dan membayar yuran persekolahan..

Ayah, saya tahu bahawa ayah sudah tidak mampu untuk membayar bagi perlindungan kami di masa akan datang. Usahlah ayah berasa bimbang, sebab saya akan menolong ayah. Saya akan berhenti sekolah dan mencari kerja. Saya akan bekerja untuk adik-adik walaupun cita-cita saya ingin menjadi seorang doktor akan saya korbankan untuk ayah.



0 ulasan:

Catat Ulasan